Tuesday 19 July 2011

Petua awet muda dalam islam

huiishhh.... tak tawu la kenape,,,tibe-tibe nadi macam nak add in pasal article nihh... best jugak asenye... ape kata nadi berkongsi sedikit ape yang nadi tahu.. amacam???

so... kita mulakan dengan lafaz...

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM........

(supaye lebih afdal la katakan... ehehe)


muka biasenya akan lebih berminyak after kita bangun tidur..betul ta?? dan..inilah masanya untuk mengamalkan urutan wajah..

  1. urutkan wajah anda dengan air dari bawah dagu hingga atas dahi diiringi dengan "SELAWAT KE ATAS  NABI 3X".
  2. guna jari telunjuk kedua belah tangan dan letak di bawah dagu, pusingkan jari anda ke pipi, pipi ke hidung dan ke bahagian dahi.
  3. lakukan di setiap pagi okeyh?? and disusuli dengan meminum air suam sebelum sarapan pagi.

*perlu diigat okey?? jangan sesekali mengurut wajah korang yang halus mulus tu dari atas ke bawah... ianya akan mempercepatlan proses kedutan... korang taknak cepat tua kan?? ^..^

@

  1. setelah solat subuh,,bacalah surah yusuf kemudiaanya minum 3 teguk air suam..mudah2an wajah kelihatan berseri dan awet muda 
  2. selepas tu amalkan dan ambil sedikit masa anda untuk melakukan senaman ringan,,hirup udara segar dari luar tanpa memakai kasut dan berjalan atas rumput.
  3. geselkan kaki di atas rumput yang masih berembun..

@

  1. semasa berdandan pada waktu pagi,,bacalah SELAWAT di kedua-dua telapak tangan da rautkan pada wajah beserta niat dalam haty supaya diindahkan dengan wajah seperti Nabi Yusuf AS.

*amalkan setiap pagi k...


hah... amacam??? agak-agak ape yang nadi kongsikan ni dapat membantu?? InsyaAllah... lau kita rajin dan yakin diri...

jadi,,,selamat mencuba.....


* nadi sayang SEMUA...^..*

No comments:

Post a Comment